Tunteet #2 Onko väärin tehdä virheitä?

Olen viime aikoina unohdellut ja sekoillut todella monien asioiden kanssa. Puhelimeni on jäänyt junaan, unohtanut junalippuja, hävittänyt avaimeni sekä kaikkea muuta todella typerää. Unohteluni saattaa osittain johtua vain tästä "kiireestä" mitä luon itselleni ja ympärilleni. Minä tavallaan ahdistun siitä ja näin ollen alan unohtamaan asioita. Silloin muistan: ei liikaa rautoja sinne tuleen!

Me kaikki teemme joskus virheitä. Virheiden tekeminen tekee meistä ihmisiä. Virheiden tekeminen saatta kuitenkin joskus tuoda meille ärsyyntyneen, mielensäpahoittaja-olon ja näin ollen saatat purkaa sitä toisiin, ja oravanpyörä saa uuden alun.

Itselleni oli aikoinaan todella vaikea hyväksyä huonoja koenumeroita. Aina kun sain "huonon" numeron, rupesin itkemään ja olin todella pettynyt. Silloinkin yleensä kysessä oli ollut useita huolimattomuus virheitä, jotka olivat kasaantuneet ns. "huonoksi" numeroiksi. Minulle huonoja numeroita olivat kaikki alle kahdeksan. Kahdeksankin oli joissakin tapauksissa iso pettymys.

Mutta oliko väärin saada niitä huonoja numeroita? 

Näin vanhempana Sininä voin sanoa, että ei. Tärkeintä oli, että yritin parhaani. Nykyään kun saan kokeeni takaisin, katson tehtävät läpi uudestaan ja katson vastaukset.  Nykyään kokeet ovat minulle myös yksi uusi mahdollisuus oppia.

Niin kuin jokin sanonta kertoo, virheistä oppii. Ja todellakin, niistä oppii! Se minkä teit väärin eilen, voi onnistua tänään. Älä luovuta.

Hyvää virheistä oppinutta syksyä teille :)

-Sinttumariaminttu

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Osmon Superhölkkä, 3-sija!

Minun tarinani seksuaalisuuteni löytämisestä

Tuhkasta nousi Mansikkatyttö