Sinulla on toivoa!

Joskus elämässä tulee vastaan esteitä. Esteitä, jotka tuntuu niin ylitsepääsemättömiltä , että olet ihan murusina ja hämilläsi, mitä nyt pitäisi tehdä. Joskus esteet saattavat tuntua jopa niin toivottomilta, että on vaikea nähdä itseään selviytyvän siitä. Tässä tekstissä käsittelemme toivoa, miten se auttaa meitä selviytymään näistä esteistä sekä miten toivo vaikuttaa mehin.

Ilman toivoa me emme ole mitään, tai ainakaan minä en ole mitään. Jos minulla ei olisi toivoa, minulla ei olisi väliä. Millään ei olisi väliä. Ilman toivoa en kirjoittaisi tätä tekstiä tai eläisi tätä elämää, mitä elän nyt. Koko elämäni olen ollut riippuvainen toivosta.

Toivo on se mikä pitää meidät elossa. Toivo on se mikä kertoo meille, että meillä ja meidän elämällä on väliä. Toivo kertoo ja kuvaa minulle pelastusta, unelmia ja rakkautta.

Siitä ei ole ollut kauaa, kun oma elämänikin vaikutti todella toivottomalta. Rukoilin joka ilta parempaa huomista, vähemmän kipuja ja pahaa oloa. Oma elämäntilanteeni oli todella paha. En halua tuoda sitä ainakaan vielä tänne esille, mutta läheiset tietävät mitä tarkoitan. Silloin olin jo vähällä luovuttaa.

Valitettavasti meidän jokaisen on itse käytävä pohjalla jotta voi tietää, miten voi pelastua. Itse pelastuin, koska annoin elämälle toisen mahdollisuuden, joka kesti kolme päivää. Olen nyt onnellinen siitä, että annoin sen. Jos en olisi tehnyt niin, en olisi saanut kokea niitä ihania asioita mitä olen kokenut nyt. Annoin siis itselleni itse toivoa. Niinkin on ihan ok tehdä.

Kun nyt luet tätä, haluan sanoa sinulle, että sinulla on toivoa. Sinulla on aina toivoa. Joskus sitä pitää etsiä, mutta se on aina löydettävissä. Sinulla ja elämälläsi on tarkoitus. Sinulla  on tarkoitus. Sinulla on arvoa. Sinä olet arvokas.

Vaikka olisit kuinka pohjalla, tuntisit että olisit yksin ja kaikki kaatuisi päälle,  SINULLA, juuri sinulla on toivoa.

Toivottavasti tästä oli jollekin apua tai hyötyä. Linkkejä avunhakemisseen löydät edellisestä tekstistä: Mitä masennus oikeasti on?

Tässä tämä tällä kertaa!
Muista ryhtyä tilaajaksi, niin saat nopeammin ilmoituksen uudesta tekstistä.

Nähdään seuraavassa tekstissä, Sinttumariaminttu

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Osmon Superhölkkä, 3-sija!

Minun tarinani seksuaalisuuteni löytämisestä

Tuhkasta nousi Mansikkatyttö